måndag 3 mars 2008

Här är möbeln! Ett månbord, som jag sökt efter så länge...




Ja , den hjälpsamme mannen på auktionen delade bordet
i två delar o en väninna tryckte in det i bagageluckan
på min volvo combi ,(det blev lite skador i taket),
men man behöver inte berätta allt vad som sker
med bilen för mannen i huset,
sen knöt jag fast bagageluckan
med ett litet blått snöre,
för den gick ju inte o stänga, o tog mig hem.
Mannen är fortfarande sjuk , men när jag sa
att han nog skulle behöva använda en såg ,för o få ut det ur bilen,blev han väldigt "frisk"
och skulle ut och fixa det...OK det gjorde han o då var han ju väldigt duktig...
Jag köpte en flaggstångsknopp oxå! men vi har ingen flaggstång..
Ingen ville ha lådan så jag fick den för en tia
det var lite annat fint i oxå ,porslin bla.
nu ska jag nog måla mitt gamla månbord..såsmåningom...
Visst blir man nöjd när man fyndar, en gång kom jag hem med 16 gamla trädgårdsstolar från en uteservering,det låter mycket , men idag står dom lite här o där hos vänner o släkt ...
O en gång köpte jag en korgstol som jag fick hjälp med o sätta upp på biltaket ,men jag glömde bort att den satt där o for in i garaget..
Som ni förstår är han ganska van min kära man!!!
Ha en bra fortsättning på veckan alla gulliga och glada bloggare,
Stor Kraaam från Tilde













15 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Åh vad kul med ett måndbord..! Man kan skönja en riktig skönhet på bilderna..det kommer bli supersnyggt när du fixat till det!
Kram
Mia

Evas Paradis sa...

Kommer att bli såå fint ... !
Ja vad skulle våra älskade män göra i livet om de inte hade oss galna kvinnor att passa upp på och fixa och dona åt! Förresten vet jag inte vad jag skulle göra utan min man ... idag har han gjort köttbullar ... himmelskt goda!
Kram Eva

Poppins sa...

Hoho, ja, stackars make. Så bra att han är van och hjälper till.
Det där med repor i bilen känner jag igen... Som sagt, man behöver ju inte berätta ALLT.
Bordet är ju jättefint. Förstår att du inte kunde lämna kvar det på loppisen.
kramar

Karin sa...

Hihi, kan inte låta bli att le igenkännande! Härligt att maken är hjälpsam. Månbord är jättefina och det kommer bli så fint med lite färg! Kram Karin

Änglahem sa...

Ha Ha...Tilde Tilde vad du hittar på mycket bus du!!! Antar att maken är rätt van vid det här laget!*fniss*
Månbordet kommer ju bli jättesnyggt när du kört lite hokus pokus på det!!

Kramis
Ulrika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men hallojs där!!!

Nu har jag ju missat en del ser jag..vilka underbara ägg du gör!! Så fint med dem i korgen så!!

O loppis har det med varit!!!

japp..allt tur vi har våra gubbar!!!

~~~~~~***~~~~~~~~
En solig, vårig hälsning från
♥Mamma Millan♥
~~~`*♥*´~~~

Birgittas minnen sa...

Ja, vad gör man inte för att få det man hett eftertraktar, kan inte låta bli att fnissa åt dina tilltag. Kan känna igen mej. Men ännu har inte maken behövt såga saker ur bilen, men det kanske kommer. Fundera lite på målningen av månbordet som var jättefint, jag har ett likadant som är omålat och det är vackert med den slitna träytan. Kram och ha det så gott.

n o r d i n g å r d e n sa...

Grattis till ett vackert halvmånebord! Men även om det är synd om mannen iblnad får han i gengäld bo väldigt vackert med en kvinna med smak! : ) Mari.

Lisas torp sa...

Hej Tilde!

Vilket fint månbord du lyckades baxa hem!
Sexton trädgårdsstolar??!! Jisses du! Men så kul att kunna ge bort en stol lite då och då.
Det där med korgstolen kan ju hända den bästa! Jag skrattade gott i alla fall!:)

Kram

Lisa

Anonym sa...

Hahahahaha!
Tack för det skrattet, genast mår jag så mkt bättre. Garaget.. hihihi
Chris

Anonym sa...

Vilket fynd du gjort o det kommer att bli superfint när du är klar!
Må gott

Änglahem sa...

Åh tack snälla Tilde!!! Jag blir tårögd.

Kraaamaaar
Ulrika

Evas Paradis sa...

Tack för besöket på min blogg ...
Växthuset är byggt från södergaveln på huset, så det är lite längsmalt. Ett lutande tak från huset och utåt.
Vi odlar tomater vi väggen sen är det en lång gång i mitten och mot fönstren är det en lång bäck som i vardera änden avslutas med ett badkar.
Vi har fällt in några öppningsbara luckor i taket (med automatiska öppnare) och så är det dörr i vardera kortänden, så man kan passsera igenom.
Brukar spänna upp sån där vit odlingsväv på insidan ... det behövs, särskilt i början på säsongen.
Mina frön har inte kommit upp ännu ... men den som väntar ...
Kram Eva

Lea sa...

Visst är det härligt med auktion man kan komma hem med hur konstiga saker som helst. Månbord är ju lättplacerade och fina.
Vilka härliga ägg du gjort i de tidigare inläggen.
Ha det gott!
/Lea

MODERN COUNTRY sa...

Å så heldig du var! Månebord er jo så vakkert. Det vil nok gi ditt hjem en enda vakrere utstråling. Grattis gumman!

Klem