söndag 2 mars 2008

Fotolek..


Vad är det här?


Nu ser ni,
jag målade hönsägg den här gången.
Akvarellfärgerna "gifter" sig så vackert men ytan på ägget..




ett sånt här "bo"gör jag alltid till påsk.
Photoshop, ibland kan det vara kul, att göra om bilden lite.



naturlig bild,
jag färgade papperet lite med akvarellfärg.
I nästa inlägg ska jag visa vad jag fick med mig hem från auktionen, Det var ett helsike att få in i bilen,jag fick hjälp av en man som använde hammaren!!för o få in möbeln.. och jag vet inte hur vi ska få ut den heller, min man ligger i feber , så det är inte o tänka på att han ska fixa den , vi måste nog såga..HiHi!!
Kram på er alla
"Tilde"








12 kommentarer:

Poppins sa...

Vackra ägg och papper. Småfnissar åt ditt bekymmer med lasten i bilen. Kanske ni får ut det med hjälp av konservöppnare? :)
kramar

Lisas torp sa...

Hej på dej!

Tackar för inlägget nyss!
Så fina bilder du visar och vilket vackert fågelbo!! Oj, så duktig du är! Bilden i Photoshop är ju ljuvlig!

Du undrar över mina alster - men jag har ju inte något nytt direkt, har ju inte hunnit måla på mycket länge, med allt annat som sker runtomkring en. Jag har bara ett par saker med på Vårsalongen, ska se om jag har bilder på dem. Men om du är intresserad kan du väl mejla mej - jag har ju en hel del kort som jag kan skicka om du vill!

Ha en skön söndag!

Kram
Lisa

linnea-maria sa...

vilka fina ägg! Och ditt bo i torrt gräs var snyggt att lägga äggen i. Jättefina bilder. Jag önskar att jag hade photoshop. Det blir nog dags att skaffa så man få leka lite :) /linnea-maria

Karin sa...

Hihi, blir nyfiken på vad du köpte på auktionen! :) Vackra ägg och papper. Visst är det kul att leka med bilder, både när man fotograferar och photoshoppar. Ha det gott! kram Karin

Dorthe ♥ sa...

Vilka vackra ägg...såå vackra! Ska bli roligt att se, vad du har fyndet....OM du nu får ut det ur bilen...hi hi.

Kramis
Dorthe

Lilla Blanka sa...

WOW vad fint!!! Men hur gjorde du..? Målade..alltså med akvarellpensel/färg direkt på vanliga ägg och så blev det så fint eller hade du nån speciell teknik..förlåt dumma frågor...men jag vill göra sånna där fina ägg jag med :)
Kraaaam
Mia

Unknown sa...

Så vackra äggen blev när du målade dom,sött litet bo!=)Dom andra bilderna är otroligt vackra,skulle vilja kunna göra sånt.Hoppas att ni får ut möbeln ur bilen till slut,hihi.Mysig sida du har,kommer gärna hit igen.=)Ha en fin dag!

Kram Maria

Taklyftet sa...

Underbara ägg och vacker bild!
Lycka till med att få ut möbeln ur bilen, man blir nyfiken på vad det är för möbel du har fått tag på.
Ta det varligt med den döende maken ;-)
//Jenny

Änglahem sa...

Vilka vackra ägg i lilla söta boet!!
Vad kan detta nu vara som blev köpt på auktion?? nu bidde jag nyfiken.....!

Ha det gott! skönt att du blivit bättre!

Kram
Ulrika

n o r d i n g å r d e n sa...

Såna vackra ägg du har gjort och snyggt arrangerat!!! Mari.

Anonym sa...

Vad fina äggen blev med hjälp av akvarellfärgerna!! Jag gör också ett litet bo av torkat torrt gräs till varje påsk och lägger ägg i:-)

Blev väldigt nyfiken nu på vad du handlat:-) Lät spännande och jag hoppas du slipper såga ut föremålet;-)

Kram

Birgitta sa...

Vacker bild i photoshop, det är kul att hålla på att mixtra med bilder. Möbeln, har du fått ut den ur bilen än. Stackars våra män, de får stå med mycket infall från sina fruar!?