torsdag 13 mars 2008

Grått o trist??


Här sitter den blöt och ful
och väntar på att det ska bli sommar!!


Så här ser det ut i vår trädgård nu,
inga vårlökar är uppe än...
men jag har varit ut och klippt ner mina Jackmanni
och klippt äppelträdet. men inne i mitt växthus i källaren är det full fart.. Det är Så kul!




Idag kom det fyra härliga tidningar,
så nu ska jag ta mig ett glas vin
o sätta mig o drömma om vår o sommar
och hämta lite inspiration.

Det står iaf. lite vår inne i flaskhållaren, i köket
o lite tulpaner har jag ju oxå köpt förståss

Så håll ut tjejer, snart kommer solen!
Ha en skön Helg och
var rädd om Er
Kraaam Tilde

14 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Vilka härliga primulor!!!! 4 tidningar på en gång!!??? Vilken julafton... Kram Annie

Anonym sa...

Här är det precis tvärtom. Våren är här så det dundrar om det, mina första påskliljor håller på att slå ut, vintergäck och snödroppar är överblommade och koltrastarna sjunger så vackert. Däremot har jag inte fått Drömhem och trädgård, som jag ser att du fått... Konstigt. Men du behöver den kanske bättre, där i kylan...:)

Lisas torp sa...

Vilken tur att jag tittade in hos dej, då fick jag mej lite tröst för här är också bara grått, grått, grått och regn emellanåt! Så trist vädret är!!! Det är ingen hejd på det!
Men härinne hos dej fick man ju lite vårkänslor i alla fall - så fina stämningsfulla bilder du visar!
Det tackar man för!
Ha en skön helg!
Kram

Lisa

tindra lite mera sa...

Ja värk är inge skoj,jag har fibro skulle jag tro men har inte fått det konstaterat ännu,är ju bara en massa stafettläkare här så man blir tokig.
Jag får tacka för den fina kommentaren om mitt sovrum! 4 tidningar,håller med vilken julafton, är så mysigt att bara kura ihop och titta och inspireras,just när det är sånt här ruggväder också. Vi har sommarstuga i Delsbo,Hälsingland är ett underbart landskap,så vackert!!!!

Kram Katarina

Anonym sa...

Hej1
Jag försöker hålla ut trots det grå.....
Men faktiskt så kvittrar ju småfåglarna och det är ett trevligt vårtecken.
Jag ska gå till affärn o kolla in vilka nya tidningar som kommit.
Det blir tidningar, Let's Dance och ett glas rött i kväll
Ha en bra helg kram Lena

Änglahem sa...

Solen?? vad är det för något?....grått o grått o regn o trist!!!! Trots noll på solfronten så frodas det rätt bra här nere nu så igentligen ska jag väl inte klaga. Men...det är såååå blött, sååå blött! Plaskar vart man än går! Jorden har svårt att ta hand om alla vattenmassor som kommit, inte ens bönderna med sina stora traktorer kan köra ut på sina åkrar. Undrar vad som händer med vårsådden om det (regnet alltså) inte ger sig snart. Snön lyser väl upp lite hos er iaf, eller?

OjOjOj vilken mysläskväll det blev här kan jag tro!! 4 härliga tidningar och lite vin! låter som en toppen fredagkväll!

Ha en skön helg, vännen!
Kramar
Ulrika

Karin sa...

Vilka ljuvliga vivor! Man kan ju inte annat än bli på gott humör när man ser dem. :) Tiden går så fort nu och snart kommer våren även till dig. Ha en riktigt skön helg! Kram Karin

C De-sign sa...

Fina bilder du visar och visst är det kul att njuta av alla fina tidningar! Hoppas du får en fin helg! Kram fr C

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Skickar lite solstrålar till dig och hoppas att våren kommer till er också snart!!!
Kram
Mia

Hulda sa...

Så mange fine bilder du har lagt ut i det siste, likte spesielt godt det med kurvstolen og prismene, under VÅRKJENSLOR. Nydelig! Syns det var en god idè å sette blomster i flaskeholderen, har en slik jeg også.

Evas Paradis sa...

Älskar också trädgårds- och inredningstidningar ... lyllos du som fått fyra på en gång!
Ha en bra vecka
/Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Så läckert med priumlan i korgen och vin och inredningstidningar = mysigt! Mari.

Lin & Lavendel sa...

Vilken tur att man kan drömma sig bort i underbara inredningstidningar när det är grått och trist!
Jag längtar också till vår och sommar!
Ha det bra!
Kram.

elin1976 sa...

Ønsker deg en flott mandag og ei fin påske.
Masse klemmer fra Elin:O)