måndag 17 mars 2008

ALMAS poesibok mm.



Helgvädret har varit tråkigt här
så jag har faktiskt gjort lite trådslöjd
blomsterpinnar kan vara bra o ha som
liten present ibland


Lite inköp blev det oxå,hittade
den här läckra krukan i bygdegården i Älvkarhed,
det är riktigt ute på landet..
det är en kvinna som ibland har utställning
och försäljning där, sist köpte jag en hel del fattigmanssilver,
och nu hade hon massor med snyggt Danskt och Franskt, jag måste dit igen...
Då ska jag ta med mig kameran.







Jag vill så gärna visa en underbart vacker gammal poesibok från 1909
Den är full med härliga texter o teckningar, som fortfarande håller färgen!
Almas bröder var alla konstnärliga och musikaliska,
och jag tror att det är en del beundrare som skrivit i den också.
Alma är en nära släkting till mig på min mammas sida.




Snart Påsk alla vänner
det är en skön Helg tycker jag..
Den ger föraningar om vår.
Nu ska jag ta och köpa hem lite påskliljor o fixa till det lite.


Kram på er allihop o TACK för alla söta kommentarer!
"Tilde"

12 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Vilken fin trådslöjd...och poesiboken.... *suck*... Tack för din rara hälsning hos mig...


Kram Annie

Lilla Blanka sa...

Vad duktig du är på trådslöjd..! det är jättekul tycker jag, man sitter och böjer och grejar :)
Jättefin poesibok...älskar gammal vacker skrift...!
Kram
Mia

Anonym sa...

Vilken underbar kruka!! Preci en sådan skulle jag vilja ha...inte så lätt att hitta. Kul att du gör trådhjärtana själv.. jättefina!

Nina sa...

Men såg att du hittat ett månbord och knött in den i bilen....jag hittade också en gång fick knö in den i min Clio men åka 2 gånger - Tur att det var inte långt att åka !
Ha en underbar tisdag/kram

Lin & Lavendel sa...

Vilka fina trådhjärtan du gör!
Poesiboken är ju en riktig skatt...jättefin!

Ha en fin dag!
Kram.

Änglahem sa...

Så himla duktig du är på att fixa fina trådslöjdsaker!!
Krukan är ju helt underbar, lyser om den VILL HA!!!
Vad kul med din gamla släktings poesibok!! Man ska vara rädd om det gamla och spara, slängs nog alldeles för mycket som nästa generation hade tyckt vara kul att se. Dagens slit och slängsamhälle...

Tar tillbaks allt jag sa om vädret i förra inlägget!!! Vi har vinter...jippi yeay..hrm INTE. Jo vinter har vi fått men det är då inget roligt med det, inte alls!!
Men idag skiner solen iaf så en får vara glad för det!

Ha en bra tisdag!
Kram
Ulrika

Birgittas minnen sa...

Fin kruka och tänk därborta i "obygden", vilken tur du har. Poesiboken är en verklig skatt så vacker den är och så värdefull. Påsken är härlig, kravlös på nåt sätt och man gör som man vill. fina hjärtan. Kram och ha det gott.

Karin sa...

Härligt! Jag gjorde också en del luffarslöjd i helgen. Det är så kul även om det känns i händerna efteråt. ;) Snygg kruka och va' fint det låter med fattigmanssilver. Ha en fin påskvecka!

Kram Karin

C De-sign sa...

Vilken underbar gammal poesibok! Med små teckningar och målnigar i och fantastisk handstil!!! VILKEN SKATT ...dessutom lite extra känsla när den kommer från en släkting! Ibland tänker jag på vad vi kommer lämna efter oss....????? Ha en fin Påsk Helg!
Kramar fr C

Hulda sa...

Så flott den poesiboken var. :) Nydelige bilder og tekst i den. Heldig som har en slik!
God påske. :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Almas poesibok, så vackert... och dina hjärtan med! En rikigt Glad påsk önskar jag dig! Mari.

Poppins sa...

Så fint poesialbum. Vackert bara som dekoration men innehåller säkert massvis av fina texter.
Ser gärna lite bilder med fynd från den där affären.
kramar