lördag 29 mars 2008

En sväng i mitt kök..



Fy så trött jag är på snö och vinter, brukar det vara så här ..
Jag vill ha VÅR!!
Nu ska jag trösta mig med en kopp kaffe i köket
bjuder in er...
Här i tallrikshyllan står en av mina madonnor,
den här köpte jag på Spity i Stockholm



dom här tallrikarna är kära arvegods.
det hör en skål på fot till, jag hade tur
o fick dom i en lottdragning
efter en gammal släkting blev så glad...



Här fortsätter jag skåpvisningen, det här står i köket ,
som vi nyligen reparerat.

Bilde är tagen i motljus...
det ser nästan lite spännande ut.



Jag hör att vädergubbarna lovar bättre väder iaf.(tillfälligt )
så ut o njut o ha en fortsatt bra HelgKram på er alla

"TILDE"

7 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej Tilde!
Vilket härligt skåp du har..jättefint!
Ja vi får hoppas att våren kommer snart igen..jag är trött på kylan och slasken..
Kram
Mia
Ps Utlottning på min sida :)

Anonym sa...

Hahahahaha! Jag måste skratta lite åt din kommentar på min sida.
Jag har ju många barn men det är ju ett sätt att leva som jag är väldigt van vid.
Mina tre äldsta barn har redan flyttat hemifrån, de är 23, 21 o 19 i stället borde man fråga sig hur jag orkade renovera tjejernas två innan jul, det var jobbigare än vad jag trodde...
Min yngsta blir sju nu och tycker själv att han är väldans stor nu (tycker mamma med, nästan för stor):))
Jag är verkligen lyckligt lottad med massor av barn runt omkring. Vi är en stor bullrig familj med massor av extra gäster kring matbordet jämt. Men jag verkligen gillar det, hos oss är det öppet hus så att säga. Men ibland är det bara vi och det njuter jag av det med.
Just nu håller vi på att lägga sluthanden vid vårt kök som vi ska få hjälp att bygga om i april idag har vi varit och valt kakelfog och köpt köksblandare.... Mycket att tänka på, våra köksbänkar kommer att ha liknande färg som dina ser jag, amerikansk valnöt.
fina bilder från ditt kök. Vi har haft strålande väder här idag
Kram Lena

Karin sa...

Köket ser verkligen fint ut! Är det nyligen omgjort? Skulle vara kul att se mer... :)Idag har jag faktiskt gått förbi Spiti. Där såg det ut att finnas mycket fint. Blev väldigt sugen på att gå in men så hade de redan hunnit stänga.

Ha en fin fortsättning på helgen! Kram Karin

MODERN COUNTRY sa...

Ååå for en fin lysestake, Kjempevakker! Den ser gammel ut, og peglene ser ut som de er ekte. Sånn en vil jeg også ha! Ja,du har mye vakkert du, og kjøkkenet ditt er så fint dekorert.

Ja vi håper alle sammen på at våren snart kommer. I dag var det faktisk ikke så værst, varmt, blå himmel og sol hele dagen. Det gjorde godt!
Ha en mysigt kveld bloggevenn!
Klemmer fra Aina

tindra lite mera sa...

Du har fått en liten utmärkelse,är bara och hämta inne hos mig!
Kram Katarina

C De-sign sa...

Vilket härligt skåp! Bilden blev ju jättefin med motljuset! Idag ser det ut som solen tänker titta fram.... visst vill vi ha VÅR!!!
Ha en bra söndag!
Kram fr C

Hem och Lycka sa...

Vilket vackert skåp och fint pynt! Såå snyggt, kram!