söndag 24 februari 2008

Mina odlingsförsök


Jag har fått bra såtips i dom här tidningarna,
det är lite pyssligt..Få se hur det blir med alltihop när jag ska resa..!!
jag har nog blivit lite för ivrig, men det löser sig alltid
hundvakt o blomvakt..Ja jag kanske borde stanna hemma...,,NEJ



jag är klar med min perennasådd nu ,
idag har jag stått nere i mitt nya växthus o pysslat
I dom här toarullarna har jag satt luktärtorna, dom
får långa rötter som man måste skyddda har jag lärt mig
Det gick jättebra att ställa dom i en tom äggkartong!
Nu har pellisarna vuxit lite..dom trivs nog ..




En av mina kära uteplatser..

Så här såg det ut i min trädgård förra sommaren,
jag tycker så mycket om blå iris den är så stolt på nåt vis
Den ljusrosa ros busken bakom är en Poppius,
det är en ros som har intensiv men kort blomning,
den mörkare rosen bakom är en vanlig vresros ,
den är ju bra för den remonterar.
Ha nu en riktigt bra vecka alla gulliga och duktiga bloggare
det ger mig så mycket att kika runt hos er!

KRAM Tilde




14 kommentarer:

Evas Paradis sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder!
Om du gillar pioner kan du se några från min trädgåd på min blogg.
Visst längtar vi till våren nu ...
Kram Eva

Lilla Blanka sa...

Oj vad fina bilder..och dina pellisar är ju såå söta..! Mina är lite klena och små än, men de kommer väl sig :)
Kram
Mia

Änglahem sa...

Vilken trädgård!!! Vi kanske skulle ha trädgårds/bloggisträffar i sommar!!! Ser väldigt lummig och fin ut!

Oj då vad dina pellisar växer, hör riktigt ända ner hit hur det knakar i tillväxten där!!

Resa?? vart ska du resa? nyfiken i en strut.....

Ha en bra vecka!

Kram
Ulrika

Änglahem sa...

Bara jag igen....glömde ju säga att det var en himla fiffig idé för luktärterna där!! Får kanske bli lite sådana i år ändå...

Kram

Anonym sa...

Jag längtar ännu mer efter en trädgård efter att ha sett dina fina trädgårdsbilder!

Birgittas minnen sa...

Kul idé med toarullar, hoppas det fungerar. Vilken härlig trädgård du har, vildvinet var mäktigt. Kram och ha det gott.

Hulda sa...

Så nydelig hund du har! Artig at du har kjøpt henne i Norge. :) Vi har Bichon Frisè, de er jo ganske like i ansiktet, bare at din rase har mer pels.

Annie - Annalunda sa...

Vad roligt tt du lämnat en hälsning hos mig så att jag hittade till dig! Vackra saker ja... det ser jag ju att du har... och vi läser visst samma böcker också...har precis avslutat "Energitjuvar".... Hos dig får man iallafall energi...så söta vovvar... och vilken fin trådslöjd...Du undrar var husen finns... i södra delen av Småland -
i Kronobergs län... jag bor i "Glasriket"...Karl-Oskar och Kristina du vet... :)
Jag ser att du har med en bok av Anna Örnberg... hon bor bara ett par mil från mig...

Kram Annie

Lea sa...

Hej hopp!
Så fina bilder från din trädgård!
Vi håller bara på att göra en tillbyggnad på vårt gamla hus som är byggt 1802, det är som i alla gamla hus lite dåligt med förvaringsjutrymmen. Men det ska det nu bli bättring på.
Ha det bra hit återkommer jag gärna!
/lea

Poppins sa...

Tänk att det kan bli så frodigt utomhus. Det tror man inte när man tittar ut genom fönstret... En underbar bild och försmak av sommar!
kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej , det kallar jag gröna fingrar det!!! under bar blommnde trädgård, just som man vill att det ska se ut!! Ska med börja så löite fröer..men i liten skala!

Kunde inte undgå att se din söta vovvse! Bichion Havanais....just den rasen vi tänk skaffa.
Har tibetansk terrier nu, en gammal 16 årig gentelman. Tyvärr går han på sista refrängen nu.

Planer på att skaffa en ny mot sommaren/hösten...och har då kikat på er ras ganska mycket, den är ju en exakt kopia av "tibbar" fast i miniatyr, vilket skulle passa oss bra!!
Hur är den till sättet? Är den barn kär, lätt att lära , lydig mm Berätta gjärna lite...
Vi har läst lite om den, stod att de var väldigt buiga, stämmer det? Men det är ju Tibbar med å andra sidan!!
Har du nåt förslg på bra kennlar?

Ja vet, många frågor...!

Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

Willewira sa...

Hej Tilde!

Det är första gången jag tittar in hos dig och möts av så härliga trädgårdsbilder.
Håller med dig fullständigt!! Strandirisen är så vacker. Har den i vår trädgård också.

Ska jobba nu, men kommer igen...
Välkommen in till mig om du vill... :-)
Kram Willewira

tindra lite mera sa...

Luktärter är ju så fina,återkommer och ser hur dina blev..vilket bra tips i toarullar och äggkartong:)
Kram Katarina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för rara ord om våra påskägg!
Ha en go kväll!!

Japp jag skickar ett mail snart...
här är min ;
millan.orrben@hotmail.com

♥Kram Millan♥