lördag 9 februari 2008

Det här kan jag inte sluta med...



Det går ju att göra säckar eller kuddar eller vad man har lust till.
väggen i köket ska snart få ett recept,
och Carpe Diem ,har jag redan som välkomsthälsning
i hallen.


här har två hopsydda byxben blivit en tvättpåse..Hi..

Jag fortsätter och skriver på kuddar
,den här texten tog jag ur Vackre Hjem.

Ha en skön Helg allihop
Jag tror jag tar en tur till en auktion,
men det är lite "farligt" jag vet
att jag inte kan låta bli o ropa!!

Kram "Tilde"

12 kommentarer:

Dorthe ♥ sa...

Sååå fint! Hoppas att du har bättre tur än vad jag hade, när jag skrev med penna :-(. Efter tvätt färgade det av sig, trots att jag använde textilpenna. Jag håller tummarna!

Kram
Dorthe

MODERN COUNTRY sa...

Ååå, som jeg blir inspirert Av dine vakre bilder med flotte ideer og ikke minst fra din nye vakre bok. Herlig!!

Lilla Blanka sa...

Nämen vad du är kreativ, dina kuddar/säckar är ljuvliga..! Underbar bild också den översta speciellt :)
Loppis/auktion är såå kul, jag har fastnat helt för detta nöje ;)
Hoppas du fick tag på nåt fint!
Kram
Mia

Lisas torp sa...

Så snyggt du har gjort! Javisst - kreativiteten är det som gäller och den har verkligen du!!

Jo, den franska boken måste man ju bara ha, speciellt i dessa gråa tider! Tack för tipset och för titten hos mej!!

Kram

Lisa

Birgittas minnen sa...

Vad fantastiskt kreativ du är som lyckas göra så vackra kuddar. Vilket tålamod. Fick du fatt på nåt fynd på auktionen? Kram och ha en bra vecka.

Karin sa...

Härligt! Så fint du har gjort. :) Inspirerande bilder från franske förnimmelser också. Ha en fin vecka! Kram Karin

linnea-maria sa...

Vad snyggt textat. Jag har handvävt linne som jag funderar på att förvandla till "gamla postsäckar" på samma sätt. Tack för inspirationen /linnea-maria

Designe sa...

Oj, va mycket jag har missat här, mycket fint! Vilket himla fint kök du har! Jag tycker inte du ska måla kökssoffan, du har så mycket vitt runt om i köket och så har du ju vita kuddar där...Om du skulle måla nåt så känns det som om bordet i så fall skulle bli vitt mellan soffa och stolar men bordet är fint som det är! Hur har du gjort med kuddarna? ..jag hänger nog inte riktigt med tror jag. Vad är det för penna du använt?, skriften är ju superfin! Jag vill oxå! Kram :)

Poppins sa...

Jättefint! Har du verkligen textat allt själv? I am impressed!
kramar

Mitt hem är min borg sa...

Åhh.. så himla fina kuddar du har pysslat ihop.. De e verkligen kanon..
Vilken härlig inspiration..=)

Kram Linda

Mia sa...

Så utrolig fint med slik skrift, både på vegger og på tekstiler. Og du ser ut til virkelig å ha fått dreisen på det hele. Lekkert!

Jeg har også fått meg boken "Franske fornemmelser i nordiske hager" og synes det er en alldeles herlig bok. Jeg sitter og blar i den, og drømmer meg bort til vår og sommer og blomstrende hage... Heldigvis ikke sååå lenge til nå...

Änglahem sa...

Vad fint det blir!! Vågar jag mig nog inte på....

Hade du någon tur på auktionen?

Ha det så gott!
Kram
Ulrika